6. Mät din 5:2-fasta

Skriv gärna ner dina framsteg med din fasta. För de allra flesta blir det enklare för varje gång man fastar och så var det även för mig. Vetskapen om att det hela tiden blir bättre kan få dig att känna dig lite bättre när du är trött och hungrig.

7. Belöna dig ordentligt

Du är superduktig två dagar i veckan med din 5:2-fasta, då är det helt okej att ”synda” med sånt du tycker om dagen efter.

8. Utsätt dig inte för frestningar

När du fastar är mitt tips att du håller dig ifrån allt vad matlagning, läsning om mat och tv-program om mat. För visst är det dumt att plåga sig i onödan?

9. Tanke att ta till när det känns jobbigt 1

Tänk på att du faktiskt sparar på både plånbok och miljö två gånger i veckan genom att du konsumerar betydligt mindre mat än annars.

10. Tanke att ta till när det känns jobbigt

Tänk på hur himla mycket godare all annan mat känns dagen efter du har kört din 5:2-fasta.

11. Drick ordentligt

Du kommer inte att äta något mer än frukost (om du kör 5:2 som jag gör alltså), se till att dricka ordentligt med vatten, kaffe och te under dagen.

Bonus! Tips för 5:2: Isbitar

Är du hungrig som fasiken när resten av familjen äter middag? Troligen är så fallet. Ta ut några isbitar från frysen och tugga på.

Vilka är dina bästa tips för 5:2?

2 svar på ”Tips för 5:2”

  1. Hej Andreas!

    Vilka härliga kom igång tips, mitt bästa är att försöka träna varje 5:2 faste dag så att tiden går! 🙂

Kommentarer inaktiverade.